راهنمای طراحی هویت برند - قسمت دوم
نوشته شده توسط : آرم
 

هویت برند ارزش پیشنهادی محصول را افزایش می دهد

 

هویت برند نشان دهنده ارزش برند و اعتماد مصرف کنندگان به برند است. این اهداف و ارزش های سازمان شما را منتقل می کند و در نتیجه جنبه انسانی کسب و کار را به آنها نشان می دهد. این اغلب به ایجاد یک رابطه طولانی مدت با افرادی که ارزش ها و اهداف مشابهی دارند کمک می کند.

درباره طراحی هویت برند بیشتر بخوانید:

https://medium.com/@bargsabz149/%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-18dee25cb2cb

 

ایجاد یک هویت برند منحصر به فرد نشان می دهد که منظور شما تجارت است و به کاری که انجام می دهید افتخار می کنید. این باعث ایجاد اعتماد به نفس در مصرف کنندگان می شود تا از شما شانس بیاورند زیرا آنها معتقدند که شما به قول خود عمل خواهید کرد.

یک هویت منحصر به فرد برای برند ایجاد می کند و باعث می شود نام تجاری قابل تشخیص تر و به یاد ماندنی تر شود

 

داشتن هویت برند قوی حس یکنواختی، انسجام و ثبات را منتقل می کند. با ارائه مداوم تجربه بصری یکنواخت به مصرف کنندگان، نشانه های بصری برند را تکرار می کند.

تصویر برند ردبول از حمایت از رویدادها و تیم های ورزشی مختلف به ارزش ویژه برند آن می افزاید و هویت برند نمادین آن به طور برجسته در همه وثیقه ها نمایش داده می شود.

 

هنگامی که آنها همان نشانه های بصری را بارها و بارها می بینند، مصرف کنندگان شروع به تشخیص آن می کنند و به یاد می آورند. هرچه بیشتر برند را به خاطر بسپارند، مخاطبان بیشتر با آن درگیر می شوند و نظر خود را درباره آن شکل می دهند.

 

این به نوبه خود به تلاش های کلی برندسازی، بازاریابی و فروش کمک می کند. داشتن نشانه های بصری، صوتی و برندسازی مشابه در سراسر کانال ها، پایه و اساس یک تجربه برند هماهنگ و متمایز را فراهم می کند که توسط هیچ کس دیگری قابل تکرار نیست.

ارزش ویژه برند را ایجاد می کند

 

ایجاد یک محصول به یاد ماندنی و به راحتی قابل شناسایی که نوید قابل اعتماد بودن و بهتر از بقیه را می دهد، چیزی است که ارزش ویژه برند در مورد آن است. داشتن هویت برند قوی ارزش ویژه برند یک محصول را افزایش می دهد و آن را نسبت به سایر محصولات مشابه مطلوب تر می کند.

 

با در نظر گرفتن مثال قبلی، اپل یک مثال کامل از آنچه هویت برند و ارزش ویژه می تواند برای یک محصول انجام دهد است.

 

بنابراین، می‌توانیم نتیجه بگیریم که ایجاد هویت برند، ارزش ذاتی و پیشنهادی منحصربه‌فرد به محصول می‌افزاید. این نه تنها به مطلوبیت محصول کمک می کند، بلکه ارزش آن را نیز افزایش می دهد.

 

اکنون که اهمیت آن را روشن کردیم، اجازه دهید ببینیم هویت برند چگونه برای ایجاد استراتژی برند ضروری است.

استراتژی برند و هویت برند

 

اینکه مردم چگونه برند شما را درک می کنند و چه چیزی را با آن مرتبط می کنند یک فرآیند پیچیده است. برای پرورش نیاز به یک سیاست جامع و برنامه ریزی دقیق دارد و نمی توان آن را به شانس واگذار کرد. این نیاز به یک استراتژی اختصاصی دارد و هویت برند نقش مهمی در شکل دادن به آن استراتژی دارد. این هویت برند است که اهدافی را که استراتژی برند برای دستیابی به آن نیاز دارد را مشخص می کند.

 

استراتژی برند برنامه ای است که تنظیم می شود و روش هایی را که در آن برندهای شرکت ساخته، شکل می گیرند و به مصرف کنندگان ارائه می شوند، تشریح می کند. اگر استراتژی وجود نداشته باشد، فعالیت‌های برندسازی و هویت برند به عوامل عدم اطمینان واگذار می‌شود که همیشه برای یک نام تجاری خوب نیست.

استراتژی برند کمک می‌کند تا تمام فعالیت‌های برندسازی به سمت ارزش‌ها و فرهنگی که شرکت می‌خواهد با آن‌ها شناسایی شود، هدایت شود. این یک تلاش متمرکز توسط یک سازمان برای ترویج آشکار ارزش ها، فرهنگ، چشم انداز و اهداف خود برای عموم است. این کار به گونه ای انجام می شود که مصرف کنندگان این اطلاعات را بشناسند و جذب کنند و آن را با نام تجاری مرتبط کنند.

 

هویت برند این اطلاعات مربوط به استراتژی کسب و کار، فرهنگ، چشم انداز و ارزش های کسب و کار را منتشر می کند، به گونه ای که بر ادراک عمومی از برند تأثیر می گذارد که در نهایت به تلاش های فروش و بازاریابی کمک می کند. مشخص شد که 87 درصد از مردم تنها به این دلیل که یک محصول را با ارزش هایی که نشان می دهد شناسایی می کنند، محصولی را خریداری می کنند.

 

تسلا یک نمونه عالی از استراتژی برند موفق است. سازنده خودروهای لوکس استراتژی برندسازی خود را بر قدرت خود متمرکز کرده است - خودروهای دوستدار محیط زیست، برقی، دوربرد و لوکس. این شرکت استراتژی برندسازی خود را حول این تمایزات نسبت به رقبای خود - که عمدتاً خودروهای لوکس بنزینی/دیزلی یا هیبریدی هستند، هدایت کرده است.

استراتژی برند نمی تواند هیچ یک از ذینفعان را نادیده بگیرد - اعم از مصرف کنندگان، همکاران، کارمندان، فروشندگان، خریداران، رسانه ها و غیره. هر یک از ذینفعان باید بتوانند از نظر عاطفی با برندهای شما ارتباط برقرار کنند. تنها زمانی که افراد به چیزی علاقه مند هستند یا با چیزی احساس ارتباط عاطفی می کنند، مایلند نه تنها از آن حمایت کنند، بلکه از آن نیز حمایت کنند. ناتوانی در تشخیص مشارکت همه ذینفعان اغلب می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

 

داشتن هویت برندی که ایده آل های برند را به نمایش بگذارد و طنین انداز کند و آنها را به طور موثر به تصویر بکشد، در ایجاد تصویر بهتر از برند در ذهن مصرف کنندگان موفق خواهد بود. اعتماد به برند را تقویت می کند و ارزش ویژه برند را افزایش می دهد. بهترین راه برای دستیابی به آن، همسو کردن تجربه مشتری برای به حداکثر رساندن رضایت مشتری و اطمینان از توزیع موثر هویت برند در تمام نقاط تماس است.

 

در حالی که برای بسیاری، ممکن است به نظر برسد که تصویر برند و هویت برند یکسان هستند، مفاهیم متفاوتی هستند و هر یک از آنها نقش مهمی در موفقیت یک برند دارند. اجازه دهید قبل از ادامه، تفاوت اساسی بین این دو مفهوم و سهم آنها در تمرین برندسازی را درک کنیم.

هویت برند و تصویر برند

 

این دو مفهوم با هم مرتبط هستند اما اساساً متفاوت هستند. در حالی که هویت برند به تمام عناصر بصری که برای برجسته کردن برند ایجاد می‌شوند مربوط می‌شود، تصویر برند ارتباط عاطفی است که مصرف‌کنندگان با برند دارند.

 

هویت برند شامل رنگ‌ها، اشکال، لوگو، تایپوگرافی، تصاویر، سبک‌ها، نمادها، شعارها و غیره است که در کنار هم قرار می‌گیرند تا هویتی منحصر به فرد برای برند شما ایجاد کنند و آن را از رقبا جدا کنند.

 

هویت برند منعکس کننده پیامی است که می خواهید از طریق ارتباط بصری به مخاطبان خود منتقل کنید. این نیاز به یکپارچگی در همه رسانه ها دارد زیرا اولین برداشتی است که مصرف کنندگان از برند و محصولات آن می گیرند. هویت برند باید در جهت ایجاد یک اثر قوی برای یادآوری فوری و موقعیت یابی مشخص نام تجاری همسو شود.

رولز رویس در سال 2020 برند خود را تغییر داد تا برای نسل های جوان جذاب باشد و در عین حال میراث خود را به نمایش بگذارد.

 

تصویر برند به نحوه درک مخاطبان شما از برند و احساس آنها در مورد آن مربوط می شود. این یک پاسخ احساسی به هویت برند و پیام هایی است که منتقل می کند. تصویر برند همیشه با هویت برند هماهنگ است که به ایجاد دیدگاه مناسب برای برند کمک می کند. ساختن تصویر برند به زمان نیاز دارد.

 

این امر مستلزم تعامل بین مصرف کننده و برند و نوع تجربیاتی است که مصرف کننده از آن تعاملات به خانه می برد. ایجاد یک تصویر مثبت، خوش بینانه و قدرتمند از برند برای اعتماد مصرف کننده ضروری است و فروش را افزایش می دهد. همچنین وفاداری به برند و حمایت از برند را تشویق می کند.

 

هویت برند بر تصویر برند تأثیر می گذارد. ارزش‌ها، فرهنگ و پیام‌هایی که از طریق هویت برند منتقل می‌شوند به شکل‌گیری تصویر برند کمک می‌کنند. اغلب تغییر نام تجاری و تغییر هویت برند می تواند تصویر برند را تغییر دهد. ایجاد یک هویت جدید به ایجاد تداعی های جدید و ایجاد تصویری جدید از برند کمک می کند که ممکن است نسبت به قبلی مطلوب تر باشد.





:: بازدید از این مطلب : 1019
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: